HTML

Robin Gumiszobája

Friss topikok

  • snyperr: captcha FTW :S (2012.10.19. 08:34) Not so melancholy blues :D
  • Robinnnn: az túlzás, de azért köszi :) (2012.09.10. 20:56) As fast as she can
  • Robinnnn: :))) (2012.08.04. 14:57) Tréfi
  • snyperr: lájk (2012.05.08. 09:40) Sky
  • Robinnnn: másodjára :PPPPP azt is csak azért, mert az első próba volt... a szöveget meg tanulhatod, mer... (2012.04.21. 01:03) Robin Bueller's Day Off

Címkék

ajánló (1) alter (1) barney (1) bonham (1) dob (2) fákkkk (1) film (11) filó (5) friendswillbefriends (1) heticsaj (14) indie (6) izé (16) Jack (1) karácsony (12) kétóránátírtamvazze (1) lazypower (1) life (2) news (9) poén (18) queen (5) rock (1) vanképemhozzá (1) vélemény (1) white (1) zene (69) zooey (1) Címkefelhő

Clem Burke

2009.01.18. 00:13 RobinH

Az egész úgy kezdődött, hogy január elsején, az újév legelső óráiban, Sea ötletétől vezérelve megtekintettük Richard Gere már korábban taglalt puhakukiját. Mivel a keretet ennek az eseménynek az Amerikai Dzsigoló című film adta, beleszaladtam a főcím dalba... Blondie - Call Me... Itt jön az a pont, ahol kissé szégyenkezve, lefelé bámulva, lábammal a földön matatva bevallom, hogy én bizony szeretem a Blondie egyes számait! (Igen, jöhetnek a msz. poénok xDDD) Szóval kb egy Greatest Hits-nyire szeretem ezt a zenét, nincs komplett discographym tőlük, sőt még bútlegek sem :D Mivel a film zenéje eszembe juttatta, hogy mennyire rég nem hallgattam Blondiet, egy huszárvágással orvosolva a problémát, a playlistembe beraktam azt a kb 6-8 dalt amit szeretek és meghallgattam őket. Ez juttatta eszembe, hogy miért is szerettem én meg pár évvel ezelőtt ezt a zenekart.

A post címében található két szó egy úriember neve. Nem nehéz kitalálni, ő a dobos. Jópár éve már, hogy véletlenül megnéztem egy Blondie reunion klubkoncertet a VH1-on és ott kapásból a nyitódal lesokkolt. Illetve egész konkrétan CB játéka. A dalt úgy ahogy ismertem, de a dobolás... Energikus, erős, pontos, technikás, látványos, mégis halál laza! Szólózós részektől kifeküdtem. Szerény véleményem szerint Clem Burke a világ most underrated dobosa ever!!! Elég csak annyit mondanom, hogy nincs adatlapja a drummerworld.com-on, ahol gyakorlatilag minden híresebb zenekar dobosának van. Szerintem ez szégyenteljes.

Ahogy, ezek a gondolatok jártak a fejemben próba cseresznye elv alapján rákerestem erre a videóra youtube-on. Már korábban is sokszor megtettem ezt, mert tényleg nagyon mély nyomot hagyott bennem a performansz. De soha nem volt rá találat. Még csak közeli sem. DE MOST MEGTALÁLTAM!!! Újra nézve, már nem hozta ki belőlem ugyanazt a reakcót mint néhány éve (nyilván megöregedtem és túl sok Bonham/Hawkins videót nézegettem mostanában), de akkor is a feelingje megvolt.

A Blondiet lehet utálni, mert kétségtelenül olyan amilyen. Mégis az enyhén punkos, new wave-es, pop/rock talán legsikeresebb zenekara voltak, leghíresebb albumuk -az idén 31 éves Parallel Lines- több mint 20 millió példányban kelt el. Ezt azért nem lehet elvenni tőlük. Na meg azt sem, hogy van egy k.rva jó dobosuk! ((((és egy énekesnőjük, aki nem tudja feldolgozni, hogy már vagy 25 éve nem az a fiatal szexszimbólum aki volt ))))

Végül a klip. Szegény Debbie Harry pont úgy öltözködik ahogy kinéz. Kissé UFÓ-san, és a hangja is már leginkább ott van ahol a fiatalsága, a múlt homályában. De Clem Burke... bázz, mintha 20 éves lenne! Ha csak fele olyan laza lehetnék, negyed annyi dobtudással mint ő... hajjjaj.... Ha mást nem, legalább az introban nézzétek meg, ahogy a crashek között pörgeti a dobverőt xD (tom, hogy fölösleges szemfényvesztés, de bázz nem ez a rnr lényege? :D)

(Zárójeles info Rogeristáknak, kezdő Queenereknek: Rogernek megvolt Debbie, vagy Debbienek Roger... ahogy tetszik )

7 komment

Címkék: zene dob

A bejegyzés trackback címe:

https://robin.blog.hu/api/trackback/id/tr796319532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snyper 2009.01.18. 20:46:16

ez nem az a nő, aki a Breakthru' klipben van? ha az, akkor... jól megöregedett szegényke... és ez a legdiplomatikusabb amit mondani tudtam róla. :S sztem ez a dobos nem nagy cucc. egyszerű alapok, egyszerű technikák, semmi extra. kb. fél- vagy talán egyéves nemannyira intenzív gyakorlás után akárki eljuthat egy ilyen szintre. akire most felfigyeltem az egy Cobus Potgieter nevű dél-afrikai huszonéves srác, aki párévnyi (sztem igen intenzív, de annál eredményesebb) tanulás/gyakorlás után egy olyan szintre jutott el, amit már tényleg nehéz megközelíteni is. itt van 3 videója: ezt csak a technikai tudásának bemutatására (a szám nem olyan jó, nekem nem jön be): www.youtube.com/watch?v=fiAb1HuiHyA ezeket meg csak úgy: www.youtube.com/watch?v=qh2CnO06mEI www.youtube.com/watch?v=mSYSvRuWYFQ

Robin 2009.01.18. 21:17:34

Asszem ezzel a kommentel nem loptad be magad Sea szívébe xDDDDDDDDDDDD Nem ez nem az a nő. Azt a nőt úgy hívják, hogy Debbie Leng és ő nem öregedett meg ennyire :) Egyébként a kliben szereplő néni valahogy így festett fiatalon: http://imagecache2.allposters.com/images/pic/71/039_17962~Debbie-Harry-Posters.jpg Szerintem meg Clem Burke igenis nagy cucc, legfeljebb ez erről a videóról nem derül ki. Azért ezt raktam be, mert "fiatal fejjel" nagyon megfogott. De nyilván vannak olyan zenék amikből jobban kiderül. Másrészt meg ami tetszik benne, hogy van egy saját egyénisége, karaktere. Technikás dobosból elég sok van, ahogy a youtube is tele van velük, de olyan aki igazi egyéniség lenne már sokkal kevesebb. Nem akartam komplett bio-t írni róla de hatalmas arc ő is. Mostanság azzal tölti szabad napjait, hogy a clemburkedrummingproject.com oldalon is nyomonkövethető kutatás keretében orvosokkal, egyetemi professzorokkal összefogva kutatja a dobolás élettani hatásait. Ja és a Potgieter srác ügyes! Bár igazad van, hogy a zenei ízlése hagy némi kívánnivalót maga után.

snyper 2009.01.18. 21:44:08

melyik része nem fog tetszeni Sea-nek? am. ez csak az én véleményem volt, asszem nem kell, h. mindenki véleményével egyezzen, és hogy mindenkinek tetsszen... :) hmmm... fiatalon tényleg szebb volt XD tényleg szerencsésebb lett vna azt írni, h. ebből a videóból nem úgy tűnik, mintha, vagy h. ezen a videón nem csillogtatja túlságosan a tudását vagy vmi ilyesmit. vezeklésképpen rá is keresek youtube-on, hátha mutat vmit, amivel meggyőz :)

Robin 2009.01.18. 22:40:55

Sajnos kevés videója van fönt. :( Mondom még a drummerworldön sincs fönt. Keress a Blondie-Dreaming -re, esetleg a Denis-re abból vannak jovv live verziók. Nos, ő nem annyira szereti Debbie Harry-t és kifejezetten szimpatizál Debbie Lenggel, így a kettejük összekeverése. Ráadásul beajánlóztál egy Potgieter nevű srácot xDDDD Roger aktuális barátnőjét is pont így hívják :D

snyper 2009.01.19. 19:10:07

hopp... ezeket nem tuttam... :S :D am. megnéztem a honlapját, van rajta pár videó... hát, engem továbbra sem győzött meg... de sztem ez csak az én hülyeségem :)

Robin 2009.01.19. 20:18:05

Azokat én is láttam, de szerintem azok azért nem mérvadóak, mert (ha ugyanarról beszélünk) akkor azok a kutatási projectjéhez készült kísérletek, vagyis nem a technika volt bennük a lényeg, hanem hogy egyre nagyobb bpm mellett hogyan reagál a szervezete ugyanarra a mozdulatsorra. De persze még az sem kizárt, hogy egy gagyi dobos csak nekem nagyon bejön a stílusa ezért tudat alatt elfogult vagyok és ezt nem vagyok hajlandó észre venni :D:D:D:D

snyper 2009.01.19. 22:13:13

volt a kísérleti videók után 1 koncertvideó is. de azért mingyá megnézem azokat is amiket ajánlottál :) de am. meg ízlések és pofonok.
süti beállítások módosítása